2013-08-10 Fixarträff Leksaker - Sveriges Papegojförening ©

Aktiviteter > Arkiv > Diverse Aktiviteter > 2013

2013-08-10 Fixarträff - Leksaker

Vi hade vår första "göra-egna-leksaker-träff" en lördag i augusti. Träffen blev fullbokad och vi satt i vår trädgård i det fina vädret och byggde lesaker.Man fick massa idéer av varandra hur man kunde bygga. Några hade varit företagsamma och tagit med rester från gamla leksaker (delar som överlevt).
Några hade fåglar med sig, andra inte.

Här är några kommentarer från de medverkande.

Elin Hannson
Tack för fixarträffen!!
Så himla förmånligt att få tillgång till riktig borr, sågar (och lite hjälp med dessa om man behövde) riktiga färska trägrenar och leksaksdelar av ALLA de slag.
Oavsett om man hade valt stora eller lilla påsen kunde man bygga hur mycket som helst eftersom Gratis-bordet svämmade över av "vanliga" prylar som toarullar, lock från flaskor mm.
Vilket jobb ni lagt ner på denna alternativa "återvinning  ;-)
Allt samlat, sorterat i olika lådor, bara att börja skapa leksaker i rätt storlek till just min fågel :-) Dessutom kunna tipsa varandra och få ideer på hur man kan sysselsätta sina gojjor när man är på jobb och liknande.
Det är så lätt att tänka att man kan ju bygga grejjer själv, men jag blev positivt överraskad över hur mycket man åstadkom trots att man satt och kacklade och drack kaffe samtidigt!
Hoppas det blir fler liknade träffar! / Elin och Rebecca
Skickat från min iPad

Per och Anki Heimdal
Sveriges Papegojförening anordnade en fixarträff hemma hos Anna och Kjelle Marmlind där temat var att tillverka egna papegojleksaker, Dom hade ordnat med material för att kunna tillverka gungor och fodersöks leksaker och allt man kunde tänka sig ! Vi blev en grupp på 10 vuxna och 3 barn inkl Kjelle & Anna, Det fanns 2 typer av paket att köpa med grejer för tillverkningen 1 paket för mindre fåglar och 1 för större fåglar, Det pysslades för fullt och man inspirerades hela tiden av varandra och det blev många fina leksaker till gojorna som verkligen blev uppskattade av våra fåglar :) Anki gjorde leksaker till Undulaterna och jag (Per) gjorde till dom större gojorna ! Vi hade en helt underbar dag med trevliga människor och bra väder ! En mycket välorganiserad tillställning som det alltid brukar vara då Sveriges Papegojförening anordnar sina träffar. Detta är nåt som vi kommer åka på fler gånger och då har vi ändå 50 mil enkel resa :) Ta en titt på bilderna som finns på hemsidan (Fixardag-Leksaker) Stort tack till Kjelle & Anna som gör ett fantastiskt jobb för att hålla igång fågelhobbyn !
Mvh: Per & Anki & Christian Heimdal och alla fjäderfän här hemma :)

Se fler bilder här