2013-04-28 Friflygning - Sveriges Papegojförening ©

Aktiviteter > Arkiv > Diverse Aktiviteter > 2013

2013-04-28
Då var det dags för både friflygning och Papegojcasting denna gång.
Tyvärr kom agenturen med sin fotograf lite sent (pga ett missförstånd) Men eftersom fotograferingen var uppskattad, lovade de att även finnas på plats i Arninge på Sweden Avian Big Meet.
Tider de kommer att finnas på plats den 25 maj, kan du se pippiflax.se, under program
Föreningens maskot nymfparakiten "Sten" kom och flög mycket som vanligt. Man riktigt ser hur Sten njuter av att flyga runt, d
et är så härligt att se.

Vi hade även besök av de ute-friflygande arorna Rico och Mara som kommit ända från Umeå med sin husse och matte. Anneli och Inge kom redan på lördagen och vi åkte ut på Tullinge fd flygfält och fick se när de flög fritt. Det var en hisnande känsla att se och det pirrade i magen, tänk om de inte skulle komma tillbaka.... Men de gjorde det och det var fantastisk att se de band som fanns mellan äga och fågel. Det är nog en mycket viktig grund när man börjar träna för riktig friflygning.

På tal om aror, så räknade jag till 18 aror som var där samtidigt, det var rekord.

En av våra nya medlemmar Roger hjälpte oss att förbereda dagen innan. lägga ut papper, sätta upp alla träd, bord mm tar sin lilla tid men direkt som man är fler än bara Kjelle och jag så går det så mycket snabbare.
Annica skötte fiket som vanligt och sin vana trogen hjälpte hon och Jeanette till att städa och plocka efteråt

Stort tack till er alla!

Nästa friflygning kommer att bli i Arninge lördagen den 25 maj, på Sweden Avian Big Meet.

Hoppas vi ses då /Anna & Kjelle

Bilder från friflygningen, klicka här!

Lucia riggar inför fotograferingen